Onze geschiedenis reikt ver terug, naar een tijd waarin de seizoenen de tijd markeerden, en de boeren van het platteland van Alghero niets hadden om op te vertrouwen dan de grond en hun eigen vindingrijkheid.
Het is een verhaal dat spreekt van het vermogen om elkaar te vertrouwen en van de wens om iets groots te bouwen, zonder te vergeten hoeveel schoonheid en hoeveel waarde verborgen zijn in wat ons omringt: eindeloze vlaktes die uitkijken op de zee, beschut door een baai tussen de Golf van Alghero en de Baai van Porto Conte. Dit zijn gezegende gronden, gestreeld door de wind en gekust door de zon. Het is een verhaal dat spreekt van de kostbare lessen die zijn geleerd door dagelijkse arbeid. Dit verhaal, ons verhaal, begint heel lang geleden en duurt tot op de dag van vandaag.
Het begon allemaal in 1946, in het Nurra-gebied, dat was herwonnen en gegeven aan de boeren na de Agrarische Hervorming die werd geïmplementeerd in Sardinië in de directe naoorlogse periode. De lokale bevolking was gezegend met bekwame, moedige handen die in staat waren om de ziel van een deel van het eiland vast te leggen dat lijkt te zijn ontworpen voor wijnbouw. En zo besloten in 1959 honderd van hen om samen te werken en de Cantina Santa Maria la Palma (Wijngaard Santa Maria la Palma) op te richten.
Vandaag worden verleden en toekomst naadloos gecombineerd door de nieuwe technologieën die worden ingezet in elk project van de wijnmakerij, die kan putten uit een traditie die altijd innovatie heeft gekoppeld aan liefde voor de lokale grond.
Op het landgoed bevinden zich 700 hectare wijngaarden, die een schat aan zeer genuanceerde Sardijnse wijnen voortbrengen, allemaal gemaakt met dezelfde passie en toewijding als altijd, met gebruikmaking van alles wat de state-of-the-art technologie te bieden heeft.
De toewijding aan kwaliteit is de rode draad die door onze geschiedenis loopt: het selecteren van methoden en technieken om de beste druiven te produceren, het verbeteren en beschermen van de bodem - dit alles met het oog op het overtreffen van de verwachtingen van onze consumenten en het waardig voortzetten van deze nobele traditie die we voortdragen.